fredag 4 september 2009

so far...

Jag lägger in resten av tårtorna imorgon:-)

Tårtor till en gemensam möhippa/ svensexa olika fyllningar i alla tre: lakrits och citron, mint choklad och päron, vanilj och hallon.Midsommartårta 2009, Champagnemousse, vit choklad och jordgubbar.Till en tjej som fyllde 18, choklad och jordgubb.

Äldsta sonens födelsedagstårta, skulle varit röd men blev rosa och så ville han ha blå rosor på kanske inte så vackert men enligt sonens önskemål.
Sonens födelsedagstårta


Otilias namngivningstårta, hallon och citron på ljusa bottnar



Midsommartårta 2008


Tårtan det hela började med, bröllopstårtan. Innehåller mörk chokladmousse och hallon på chokladbotten, jättegod blev den.

Så då ska jag börja blogga om allt det goda som blir bakat här hemma, så denna första gång blir det ganska många bilder på tårtor som jag gjort sedan förra året då jag började med detta. Att baka har jag alltid tyckt om att göra men det var först förra året som jag upptäckte sugarpaste i samband med att jag gjorde min och makens bröllopstårta själv, sen dess har jag utvecklats och fortsätter att lära mig för varje tårta som jag får tillfälle att göra. Så nu till bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar